زنانه ترین ناگفته های حوا

زنانه ترین ناگفته های حوا

زندگی مرا بارها و بارها درهم کوبید،اما صدای شکستنم را کسی نخواهد شنید،این منم قهرمان خودم...
زنانه ترین ناگفته های حوا

زنانه ترین ناگفته های حوا

زندگی مرا بارها و بارها درهم کوبید،اما صدای شکستنم را کسی نخواهد شنید،این منم قهرمان خودم...

در جواب سوال پناه....

  

یکی از دوستان چند روز پیش خواسته بودن که یه پستی درباره ی دانشگاهی که توش قبول شدم بنویسم ،به خاطر برنامه ی فشرده ی این روزام بالاخره امشب فرصت شد ،پس بابت تاخیر معذرت.... 


طی روزای آینده قرار که برای ثبت نام برم... 

دانشگاه یکی از دانشگاه های علوم پزشکی اون کشور عه... 

رشته ای که من قرار بخونم ،دندانپزشکی عه... یعنی پر هزینه ترین رشته.... 


برای رفتن حتماً یه پشتوانه ی مالی خوب داشته باشین.... کسی که بتونه شما رو طی دوران تحصیل ساپورت کنه... چون شما اجازه ی داشتن یه کار تمام وقت رو تا مدت ها نخواهین داشت... 


هزینه های زیاد تحصیل و زندگی به خاطر اختلاف ارزش پول کشور ماست... 


طول دوره ی تحصیل هم پنج سال عه... 

ورود به دانشگاه توی کشورای دیگه به اندازه ی کشور خودمون سخت نیست... 


اگه به زبان اون کشور تسلط ندارین ،دانشگاه خودش براتون یه دوره ی شش ماهه ی آموزش میذاره.... 


قبل رفتن به کشور مد نظرتون بهتره به صورت اینترنتی یا یه اتاق از یه هتل رزرو کنین یام از طریق وب سایت های معتبر یه خونه برای یه ماه اجاره... 

کارای خونه ی موقت و یک ماهه ی ما رو هم یکی از دوستای ایرانی که اونجا زندگی میکنه ،انجام داده ... 


مدارک تحصیلی ،تایید سوابق تحصیلی ،همه ی اینا باید توسط یه دارالترجمه ی معتبر ترجمه بشه... 


وقتی شهریه ی دانشگاه واریز شد و مدارک رو تحویلشون دادین ،به شما اجازه ی اقامت یکساله داده میشه که باید هر سال  مجدد تمدید شه ...


تا مدتی اجازه ی خروج نخواهید داشت تا گرین کارت بهتون تعلق بگیره... 


بعد از اتمام دوره ی تحصیل تون هم باید کشور رو ترک کنین چون ویزای شما فقط یه ویزای تحصیلی عه... 


اگر مایل بودین که بازم اونجا زندگی کنین باید درگیر مراحل امتحان شهروندی و شرایط اون کشور شین...

البته میتونین با خرید ملک تا حدود زیادی این مرحله رو راحت تر کنین... 


اطلاعات دقیق تری جز اسم و شهر و طول دوره و هزینه هاش ندارم ،چون این کشور انتخاب دوم من بود و هفته ی بعد که میرم اطلاعاتم کامل تر میشه... 


باز اگه سوالی مد نظرتون بود که من جوابی بهش ندادم ،تو قسمت کامنتا بپرسین ،جواب میدم :)


نظرات 3 + ارسال نظر
ستایش چهارشنبه 1 شهریور 1396 ساعت 19:31

سلام دوست عزیز
آرزو میکنم هر کجا که هستی شادوموفق باشی

سلام :)
خوش اومدین....
مرسی ،به همچنین :)

beny20 دوشنبه 23 مرداد 1396 ساعت 00:12 http://beny20.blogsky.com

سلام ، خانم‌ دکتر ،
انشاالله ک موفق باشی .

سلام :)
مرسی ،به همچنین :)

پناه یکشنبه 22 مرداد 1396 ساعت 00:32

ممنون نسا جان. پس شما از طریق موسسات اقدام نکردید اینجوری سخت نبود واستون؟اقامت 1 ماهه که گفتین واسه چیه؟ هزینه ای که گفتین میشه حدودش رو تخمین زد یا نه؟
بازم ممنونم

چرا از طریق موسسات اعزام دانشجو اقدام کردم ولی چون تو دوتا کشور برای امتحانات ثبت نام کرده بودم یکیش رو با موسسه اقدام کردم یکیشم خودم....

خونه برای اینکه برید برای ثبت نام دانشگاه و انتخاب خونه ای که باب میلتون باشه.... که بتونید اونجا تا کاراتون اکی شه راحت باشین و مشکلی نداشته باشین....

آره به پول ما هزینه ی تحصیل سالیانه یعنی فقط هزینه ی دوتا ترم بیست و چند میلیون میشه چند میلیونم خرج اجاره خونه و خورد و خوراک و لباس میشه....

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.